Thursday, July 16, 2009

REKOD KEMENANGAN




0123162153
Manek Urai : Rekod melebar (PR) 5 - 1 (BN)!!
Posted on Wednesday, July 15 @ 08:30:00 PDT by AbuJihad

Artikel Oleh: khairulrijal




Setelah keputusan PRK Manek Urai terjawab. Bn kekal tewas dalam semua pilihanraya kecil yang dilaluinya sepanjang selepas PRU 2008. Ia menjadikannya keputusan melebar kepada ( PR ) 5 – 1 (BN). Berdasarkan PRK yang berlangsung sebelum ini, Pakatan Rakyat mendominasi perlawanan dengan rekod tanpa kalah di Semenanjung Malaysia kecuali tewas satu di Sarawak. Berikut adalah Pilihanraya kecil yang telah berlangsung semenjak PRU ke 12:

1. Parlimen Permatang Pauh (PR - PKR)

2. Bukit Selambau (PR - PKR)

3. Parlimen Bukit Gantang (PR - PAS)

4. Dun Batang Air Sarawak (BN - Parti Rakyat Sarawak )

5. Kuala Terengganu (PR - PAS)

6. Manek Urai (PR - PAS)

Yang menariknya, BN kekal tewas di semua Pilihanraya Kecil di negeri-negeri semenanjung Malaysia iaitu Pulau Pinang, Perak, Kedah, Terengganu dan Kelantan.

Pakatan Rakyat menang besar pada PRU Umum 12 dalam keadaan BN 'over confident' untuk menang besar, di manek urai, terdapat jentera kita yang dikatakan 'over confident' dan yakin akan menang besar akhirnya menang dengan majoriti tipis.

Nampaknya 'over-confident' adalah musuh yang perlu diawasi. Apapun, untuk jentera pakatan rakyat yang telah bertungkus lumus di Manek Urai dan semua pihak yang terlibat diucapkan tahniah serta ribuan terima kasih. Apa pun, seperti yang diungkapkan oleh Ketua Pemuda Sri Gading, Saudara Elias Sabu, ada muhasabah di sebalik Pilihanraya Kecil kali ini.

No comments:

follow on fb

share

Share |

BLOGGER PERAK

BLOG BLOG PANAS

BLOG PIMPINAN PAS/PR

BLOG MUSLIMAT

Blog Masjid

Blogroll

Archives

Related Posts with Thumbnails

Header bergerak