Friday, September 14, 2012

Baling batu sembunyi tangan Hisham? Jadi KDN cuma jaga keselamatan pemimpin Umno

Tiada jaminan keselamatan pada program pembangkang - Hishamuddin

Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Hussein berkata, kerajaan tidak perlu menjamin keselamatan untuk program jelajah pembangkang yang terus dicemari perbuatan khianat.

NONE"Tak payah jaminan, yang akan tentukan (penerimaan terhadap PKR) orang Johor itu sendiri," katanya kepada Malaysiakiniketika ditanya sama ada kerajaan boleh menjaminan insiden kekasaran terhadap pembangkang tidak berulang.

"Saya tengok PKR pun tahu dan boleh menilai sendiri apa yang berlaku di sana. Ini politik. Politik adalah berkaitan dengan risiko, risiko yang dicongak.

"Kalau risiko yang dicongak juga tidak jalan, maknanya tiada tempatlah dia. Orang Johor yang akan menentukan."

Bas kempen Jelajah Merdeka Rakyat PKR disimbah cat merah - buat kali ketiga - sewaktu Ibrahim mengadakan siri jelajah ke Johor tengah hari ini.

Sebelum ini, bas tersebut diserang buat kali pertama di hadapan Pasar Siti Khadijah di Kota Bharu awal bulan ini dan kemudiannya di Jasin pada minggu lalu

Beliau bagaimanapun enggan mengulas langsung berhubung kejadian di Tangkak itu.

"Itu kena tanya orang Johor sendiri," kata anggota Parlimen Sembrong itu.

http://www.malaysiakini.com/news/208943

5 comments:

Anonymous said...

org johor kata UMNO/BN nie dah jadi parti syaitan.....buktinyer mereka mengacau/mensabotaj acara2 Pakatan Rakyat.....mereka nak menunjukkan sabotaj mereka menunjukkan rakyat johor tak terima PR.....udahlah syaitan,samseng, bengap pulak lagi...dia org ingat rakyat malysia mcm rakya dulu...yg tak bermaklumat.......pegi daaahhhh

bunbinban said...

statement paling bodoh dan sombong oleh seorang menteri yg bodoh. Bkn isu penerimaan terhadap PR atau tidak tapi soal hak2 seorang rakyat warganegara Malaysia yg termaktub dlm perlembagaan Malaysia. So kalau di negeri2 yg mana PR memerintah maka jika berlaku perkara seumpama itu terhadap UMNO maka bolehlah alasan sedemikian di beri oleh kerajaan negeri PR?. Ingat Hishamuddin, hidup umpama roda, adakala kita di bawah adakala kita di atas..agak2 la nak buat statement.

Anonymous said...

statement sial haramjadah dr menteri aqua...tamatkan riwayatnya di sembrong pada PRU13 nanti

Anonymous said...

haram jadah umno bn bangsat penghianat bangsa dan negara, jual ,gadai harta orang melayu kita hapuskan parti umno bn dari sejarah malaysia.

maie1958 said...

alasan menteri bangang dan sombong!!!kau ingat makbapak kau punya negara????apa macam nanti kau aku baling dengan taik????

follow on fb

share

Share |

BLOGGER PERAK

BLOG BLOG PANAS

BLOG PIMPINAN PAS/PR

BLOG MUSLIMAT

Blog Masjid

Blogroll

Archives

Related Posts with Thumbnails

Header bergerak