Tuesday, April 3, 2012

Pejabat Ngo Beras Kampit Sunyi Sepi?

Pejabat Ngo Beras Kampit Sunyi Sepi?

Ngo yang namanya serupa dengan beras kampit, Jati telah pun memiliki pejabatnya sendiri. Pejabat yang menjadi pusat gerakan dan urus kerja Ngo itu terletak di Taman Tun Dr Ismail, Kuala Lumpur. Katanya di pejabat itulah Hasan Ali alias Hasan Akidah bermesyuarat dan mengatur segala perancangan untuk mempertahankan akidah umah Islam negara ini.

Dari mana Hasan mendapat bantuan untuk membuka pejabat ini timbul pelbagai spekulasi. Ada mengatakan beliau membelanjakan wang sendiri. Kalau tidak silap beliau pernah mengakui kalau pun tidak menjadi Exco beliau masih berpendapatan RM60,000 sebulan. Mungkin beliau berbelanja menggunakan wang peribadi itu ataupun mengadaikan mana-mana hartanah demi Ngo itu?

Ada juga mengatakan Ngo beras kampit itu mendapat bantuan dari pihak tertentu termasuklah ahli perniagaan berjiwa Islam dan sealiran dengan Hasan. Ada juga menuduh Hasan mendapat bantuan dari Kementerian Belia dan Sukan. Dan tidak kurang juga Hasan mendapat peruntukan dari orang kaya Umno yang mempunyai agenda sendiri untuk kepentingan Umno.

Saya pernah diberi tahu sumber dalaman Jati mendapat geran sebanyak RM300,000 untuk menggerakkan kerja-kerja dakwhanya termasuk juga kerja memburukan Pas dan Anwar Ibrahim. Yang tentunya kalau tidak ada peruntukan dan ada pihak bermurah hati tidak mungkin Hasan boleh menjelajah seluruh negara dalam menjual Ngonya.

Perbelanjaan majlis Jati juga mewah di mana signboard dan papan iklan bernilai tinggi.

Timbul keanihan juga kenapa sidang akhbar Jati tidak diadakan di pejabatnya yang terletak di Taman Tun Dr Ismail. Beliau selalu mengadakan sidang akhbar di rumahnya di Pinggiran Tun Dr Ismail.

Apakah pejabat Jati itu hanya sebagai gajah putih sahaja? Dijadikan umpan untuk mendapat modal dan kewangan? Lewat petang ini saya menerima tiga keping gambar susasana pejabat Jati. Keadaanya sunyi sepi dan tidak berpenghuni. Pejabat itu juga penuh dengan peralatan.

Apakah kesunyian pejabat ini menandakan Jati sudah pun bersiap sedia untuk mati beragam? Sebelum ini saya diberi tahu orang kepercayaan Hasan selama ini bermasalah dengannya. Orang itu yang bertindak menjadi penasihatnya, katanya tidak dibenarkan memasuki ke pejabat itu. Kenapa?

Saya penuh yakin Jati juga akan jadi seperti beribu-ribu Ngo lain yang ditubuhkan atas ketamakan dan nafsu manusia bukan kerana ikhlas hendak berjuang, semuanya akan mati beragam. [wm.kl.8:25 pm 02/04/12]

1 comment:

Anonymous said...

hahaha....hasang ali ka? peruntukan dari jualan beras kampit jati mah.

aiyaaa....tausah pusing pasal ini olang lah...lepas pru13 nnt bila itu beras kampit jati tak laku....senyap lah dia.

follow on fb

share

Share |

BLOGGER PERAK

BLOG BLOG PANAS

BLOG PIMPINAN PAS/PR

BLOG MUSLIMAT

Blog Masjid

Blogroll

Archives

Related Posts with Thumbnails

Header bergerak