Wednesday, July 7, 2010

Kerana jahil agama, Shafie Apdal berlaku biadab tuduh PAS sesat


PAS menganggap Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah, Datuk Seri Mohd Shafie Apdal berhubung ucapannya yang didakwa menuduh PAS sebagai parti ajaran sesat, satu kenyataan yang biadab.

Beliau yang juga Naib Presiden Umno, dalam ucapan perasmian Mesyuarat Perwakilan Umno Bahagian Kulaijaya, telah menuduh PAS sebagai parti ajaran sesat.

Sehubungan itu, Ketua Penerangan PAS Pusat, Ustaz Idris Ahmad mencabar Shafie atas dakwaan mengapa membuat kenyataan begitu.

“Apakah beliau sudah kehilangan arah dan celaru dalam pemikiran politik sehingga mengeluarkan kenyataan demikian rupa?” soalnya dalam satu kenyataan.Baca lagi(Sini)

4 comments:

HambaAllah said...

salam,
jika diperhatikan dari apa yg dipraktikkan oleh PAS seperti mencaci menghina memaki mengkafirkan sesama islam dan banyak lagi yg mengelirukan ,pada saya ada kebenaranya kenyataan yg dibuat,kerana walau se"mantik" mana ilmu tok guru,bukanlah itu bermakna dia beroleh lesen mengeluarkan berbagai fatwa yg boleh memecahbelahkan perpaduan dan mengelirukan ummah semata2.

-wallahualam

Anonymous said...

Bagus bab bagi komen...tapi yang beri komen kena belajar ilmu agama lebih lanjut sebelum beri komen..kalau tak orang kata..sama je la kemantikan anta tu ngan shafie afdal.

Ayid said...

Syukran anonymous. Satu komen yang manthop. Perlu juga dinyatakan "Biar kita cacat anggota jangan cacat Akidah". Hidup mesit perlu ada niat untuk mati syahid. Jika tidak dikuartiri nanti mati kita umpama matinya manusia di zaman Jahilliah. Wallahuallam

Anonymous said...

samada mati syahid atau mati seperti dizaman jahil,itu urusan Allah,syurga pun syurga Allah yg ana mahukan, bukannya syurga ciptaan tok guru anda,bila terkena dimuka anta ,jawab anta"yang beri komen kena belajar ilmu agama lebih lanjut sebelum beri komen..".Kerana konon2nya dah habis belajar la agaknya kafir mengkafir,caci maki,carut mencarut dan budaya samseng adalah merupakan perkara wajib bagi anda..

nauzubillah

follow on fb

share

Share |

BLOGGER PERAK

BLOG BLOG PANAS

BLOG PIMPINAN PAS/PR

BLOG MUSLIMAT

Blog Masjid

Blogroll

Archives

Related Posts with Thumbnails

Header bergerak