Monday, July 18, 2011

Najib juga tidak boleh mendabik dada kononnya BN kuat, jika berlawan di atas padang yang tidak sama rata.


“Jika benar beliau anak jantan sila biarkan pilihan raya berjalan dengan adil, bebaskan SPR daripada belenggu pemimpin BN.

“Biarlah BN berlawan parti melawan parti, bukan kerajaan melawan parti,”

KUALA LUMPUR, 18 Julai: “Jika Perdana Menteri , Datuk Seri Najib Razak tidak mahu rakyat berdemo, sila buat pilihan raya adil dan terima tuntutan Bersih,” kata AJK PAS Pusat, Ustaz Idris Ahmad.

Katanya, Najib mengatakan demo bukan budaya kita, justeru sepatutnya beliau kena berfikir kenapa rakyat berani untuk berdemo walaupun diugut dengan berbagai ugutan.

Beliau berkata, Najib juga tidak boleh mendabik dada kononnya BN kuat, jika berlawan di atas padang yang tidak sama rata.

“Jika benar beliau anak jantan sila biarkan pilihan raya berjalan dengan adil, bebaskan SPR daripada belenggu pemimpin BN.

“Biarlah BN berlawan parti melawan parti, bukan kerajaan melawan parti,” ujarnya.

Tambahnya, berikan peluang kepada Parakan Rakyat (PR) untuk menggunakan televisyen bagi membentang rancangan PR supaya rakyat menjadi hakim negara.

Beliau menambah, demonstrasi aman yang dibuat oleh pihak Bersih pada 9 Julai lalu setelah usaha perundingan dan perbincangan yang telah dibuat dengan pihak SPR tidak dilayan dengan baik terutamanya penggunaan dakwat kekal.

Rakyat, ujarnya tertanya-tanya kenapa kerajaan takut menggunakan dakwat kekal sedsngkan sebelum pilihan raya 2008, SPR sudah membeli dakwat kekal yang bernilai RM2.4 juta, akhirnya dibatalkan penggunaannya.

“Datuk Seri Najib dan SPR mengumumkan untuk mengguna sistem biometrik di dalam pilihanraya akan datang untuk menunjukkan pilihanraya di negara ini adil seolah-olah kita minta teh tetapi yang dibawanya kopi,” ujarnya.

Bookmark and Share


No comments:

follow on fb

share

Share |

BLOGGER PERAK

BLOG BLOG PANAS

BLOG PIMPINAN PAS/PR

BLOG MUSLIMAT

Blog Masjid

Blogroll

Archives

Related Posts with Thumbnails

Header bergerak