Tuesday, July 19, 2011

DAP sedih dan pilu atas pemergian Dr Lo’ Lo’

KUALA LUMPUR, 18 JULAI – DAP hari ini mengucapkan takziah kepada keluarga Ahli Parlimen Titiwangsa Dr Lo’ Lo’ Ghazali atas pemergian tokoh wanita PAS itu buat selama-lamanya semalam.

Para pemimpin DAP menyifatkan ia sebagai satu kerugian besar buat Pakatan Rakyat dan PAS kerana dedikasi dan sumbangan yang diberikan Allahyarham kepada perjuangan rakyat dan wanita sangat besar.

Ketua Wanita DAP Chong Eng berkata Dr Lo’ Lo’ merupakan wanita pertama dari parti PAS yang beliau kenal dan beliau berasa sedih atas pemergian awal tokoh wanita PAS itu.

“Beliau mempunyai pemikiran yang tersendiri, malah beliau adalah wanita pertama di dalam PAS yang memegang jawatan-jawatan penting.

“Sayangnya, beliau pergi terlalu awal dalam usia yang masih muda. Ini adalah satu kerugian yang besar buat muslimat PAS juga,” katanya kepada Roketkini.

Chong yang menyampaikan salam takziah kepada keluarga Allahyarham berharap semua rakyat Malaysia tabah menghadapi dugaan atas pemergian tokoh PAS tersebut.

Semalam, pada jam 10.13 malam, Dr Lo’ Lo’ telah diumumkan meninggal dunia di Hospital Selayang pada usia 54 tahun akibat penyakit barah.

Dr Lo’ Lo’ yang juga Ahli Jawatankuasa PAS Pusat, adalah calon PAS pertama dalam tempoh lebih 30 tahun yang berjaya memecah masuk ke kawasan Parlimen Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur dengan menewaskan calon UMNO Datuk Aziz Jamaludin Mohd Tahir dengan majoriti sebanyak 1,972 undi.

Tidak ada pilihan raya kecil diadakan atas undang-undang yang tidak membenarkan pilihan raya kecil diadakan selepas Dewan Rakyat mencapai tempoh tiga tahun.

Sementara itu, Setiausaha Organisasi Kebangsaan DAP Teresa Kok turut mengucapkan takziah kepada keluarga dan teman-teman seperjuangan Dr Lo’ Lo’.

“Dedikasi beliau untuk rakyat, dan keberanian bersuara beliau tetap akan sentiasa dikenang,” katanya.

Dalam masa sama, Timbalan Ketua Pemuda DAP Kebangsaan Jenice Lee turut mengucapkan takziah kepada keluarga Allahyarham dan menjunjung tinggi Dr Lo’ Lo’ yang merupakan seorang Ahli Parlimen yang mempunyai prinsip dan berintergrasi. – Roketkini.com

Roketkini.com

No comments:

follow on fb

share

Share |

BLOGGER PERAK

BLOG BLOG PANAS

BLOG PIMPINAN PAS/PR

BLOG MUSLIMAT

Blog Masjid

Blogroll

Archives

Related Posts with Thumbnails

Header bergerak