Sunday, May 16, 2010

Mukhriz tempelak Najib: Rampas Kedah

Pulau Pinang: Anak Mantan PM Tun Dr Mahathir iaitu Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Mukhriz (Gambar) dilihat tegur anak menyindir menantu. Mukhriz mungkin cuba menempelak PM, Dato` Seri Najib Razak apabila menyatakan BN akan merampas kedah dengan cara bermaruah, bukan dengan memujuk wakil rakyat lompat parti menyertai BN.

Walaupun kata-kata itu mungkin sebagai 'lempar batu sembunyi tangan' kerana kerja-kerja lompat parti ini merupakan perancangan BN. Dah buat tapi tak mahu mengaku.

Walaupun begitu, kata-kata Mukhriz itu mungkin memberi pukulan buah keras terhadap Najib yang selama ini merancang penggulingan Kerajaan Pakatan Rakyat Perak sehingga tersungkurnya Pakatan di Perak apabila tiga orang ADUN bertindak keluar parti dan menjadi ADUN bebas.

Mukhriz menyatakan, usaha untuk menguasai kembali negeri di bawah Pakatan Rakyat perlu mendapat sokongan rakyat.

"Cara ini lebih bermaruah dan yang penting kita mendapat sokongan penuh dan mengembalikan keyakinan rakyat, cara lompat-lompat mungkin boleh ambil negeri tapi belum tentu dapat sokongan," katanya kepada pemberita di sini pada Sabtu mengulas kemelut yang berlaku dalam parti pakatan PAS-Parti Keadilan Rakyat (PKR)-DAP dan cakap-cakap politik kemungkinan Dewan Undangan Negeri (DUN) Kedah dibubarkan.

Boleh dikatakan komplot Najib merampas Perak dari PR adalah dengan cara tidak bermaruah kerana bukan mendapat mandat daripada rakyat. Namun, MB lanun Perak buat muka tak malu sahaja walaupun kerajaan yang dipimpinnya itu adalah kerajaan yang tidak bermaruah. Ianya berdasarkan apa yang dikatakan oleh pemimpin Umno sendiri iaitu, Mukhriz Mahathir.- Warkah daily

No comments:

follow on fb

share

Share |

BLOGGER PERAK

BLOG BLOG PANAS

BLOG PIMPINAN PAS/PR

BLOG MUSLIMAT

Blog Masjid

Blogroll

Archives

Related Posts with Thumbnails

Header bergerak