Saturday, August 21, 2010

Orang Muo: Kasih Ibu Menyelamatkan Nyawa Anak

Walaupun situasi dalam keadaan yang berbahaya, seekor ibu monyet sanggup mengetepikan perasaan takut semata-mata untuk menyelamatkan anaknya. Peristiwa ini telah dirakam oleh seorang jurufoto yang kebetulan berada di tempat kejadian di sebatang jalan raya yang amat sibuk di New Delhi.
Dedicated mother: Monkey cub was first run over by a moped before being attacked by a dog
Peristiwa menarik dan mengharukan bermula apabila seekor anak monyet cuba melintas jalan raya yang sedang sibuk dengan kenderaan yang lalu-lalang untuk mendapatkan makanan di seberang jalan tanpa disedari oleh ibunya. Setelah menyedari anaknya dalam keadaan bahaya si ibu terus mendapatkan anaknya daripada dilanggar kenderaan ...tetapi bahaya yang lebih menakutkan pula terpaksa dihadapi oleh si ibu monyet ini.
The mother stepped in to attack the moped driver before gunning for the hungry dog too
The mother attacking the dog after it has started on her cub
Seekor anjing liar garang yang sedang kelaparan tiba-tiba meluru ke arah anaknya. Tanpa menghiraukan keselamatannya ibu monyet terus menyerang dan menggigit anjing berkenaan.
Nasib menyebelahi kedua-duanya apabila si anjing menyerah kalah dan beredar dari situ.
Malangnya apa yang berlaku di negara kita pada masa kini adalah amat menyedihkan apabila kes-kes buang bayi berlaku hampir setiap hari. Seorang penceramah pernah menyatakan [ sempena sambutan maulidur rasul baru-baru ini di muo] bahawa apa yang berlaku sekarang ini adalah merupakan satu bala yang sedang melanda negara kita terutamanya masyarakat Melayu Islam akibat kelalalaian dan kesalahan kita mengabaikan cara hidup Islam serta kelemahan pelaksanaan undang-undang... renung-renungkanlah.

Orang Muo(Sumber)

No comments:

follow on fb

share

Share |

BLOGGER PERAK

BLOG BLOG PANAS

BLOG PIMPINAN PAS/PR

BLOG MUSLIMAT

Blog Masjid

Blogroll

Archives

Related Posts with Thumbnails

Header bergerak