Monday, April 12, 2010

MEREKA BARU MERASA APA YANG KITA RASA

Susah juga jadi pembangkang mungking itu yang tersirat dalam pemikiran Menteri ini kut!!!

Nah! sekarang kamu rasa apa yang PR rasa wahai Shafie Apdal

Maklumlah, orang baru nak belajar jadi pembangkang. Sebelum ni mana pernah jadi pembangkang lagi. Tapi satu je WarkahDaily nak pesan kat Shafie Apdal, janganlah segan pulak nak jadi pembangkang.

Sekarang ni, pandai-pandailah jadi pembangkang yang patuh dengan kerajaan (Pakatan). Cuba anda fikir sejenak. Cuba bagitahu, negeri mana di Malaysia yang diperintah BN telah dengan senang hati memberi peluang kepada pembangkang untuk menggunakan kemudahan asas seperti dewan untuk program PR bersama rakyat.

Laporan akhbar menyebut, Datuk Seri Shafie Apdal kecewa kerana tidak dapat menggunakan sebuah dewan orang ramai di Kampung Selisek, di Ulu Bernam, Selangor.

Menteri Pembangunan Luar Bandar itu berkata tindakan itu menunjukkan kerajaan Pakatan Rakyat bertindak tidak adil setelah membentuk kerajaan di Selangor.

Jika kerajaan Pakatan Rakyat dituduh Shafie Apdal sebagai tidak adil, tapi bagaimana pula dengan kerajaan BN yang selama ini jauh langit dengan bumi ingin memberi pembangkang menggunakan dewan orang ramai atau kemudahan lain. Adilkah BN.

Orang Melayu selalu kata, "cakap siang pandang-pandang, cakap malam dengar-dengar". Cakap jangan sebarang cakap. BN lagi teruk dari itu lagi. Bukan setakat tempat hak milik orang ramai dinafikan kepada pembangkang, bahkan lebih teruk lagi, tempat persendirian atau hak milik kerajaan Pakatan Rakyat pun mereka cuba halang. Bukti, pada malam ulangtahun Pakatan Rakyat di Selangor baru-baru ini telah diserbu oleh polis atas arahan pemimpin kerajaan BN. Jangan semut di seberang kita nampak tapi bangkai gajah depan mata tidak pula nampak.

Umno-BN baru rasa ke tak dapat guna dewan dan kemudahan kerajaan? Selama ini, pembangkang sudah berbuih mulut duk mintak pelepasan nak guna dewan orang ramai nak buat aktiviti yang berkaitan rakyat. Tapi, apakah kerajaan semasa di sesebuah negeri di bawah pemerintahan Umno-BN membenarkannya?

Sekarang pandai pulak mengatakan benda yang sama yang dirasai Pakatan Rakyat di negeri pentadbiran Umno-BN.

Sudah-sudahlah cakap tak serupa bikin. Bila terkena atas kamu, kamu terasa pedihnya, tapi yang kamu nafikan hak Pakatan Rakyat tu dibolehkan ke?

Sekarang kamu dah terasa apa yang pernah kamu buat ke atas Pakatan Rakyat selama ini. Cerminlah muka kamu dulu sebelum mahu mengatakan orang.

WarkahDaily Online

No comments:

follow on fb

share

Share |

BLOGGER PERAK

BLOG BLOG PANAS

BLOG PIMPINAN PAS/PR

BLOG MUSLIMAT

Blog Masjid

Blogroll

Archives

Related Posts with Thumbnails

Header bergerak