Monday, April 12, 2010

Jawatankuasa Fatwa Perak bantah Jawatankuasa Perhubungan Antara Agama


IPOH: Jawatankuasa Fatwa Perak yang bersidang dari Selasa hingga Khamis lalu membantah penubuhan Jawatankuasa Perhubungan Antara Agama yang diluluskan Februari lalu.

Pengerusinya yang juga Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria, berkata perbincangan mengenai agama Islam tidak memerlukan campur tangan bukan Islam. Jawatankuasa yang ditubuhkan pada Februari lalu itu diketuai bekas Ahli Parlimen Kota Bharu, Datuk Ilani Isahak.(Sini)


Usah bimbang peranan Tsu Koon dalam jawatankuasa antara agama: Muhyiddin(Sini)

Muhyiddin berkata demikian ketika diminta mengulas cadangan Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) untuk menghantar memorandum kepada Yang di-Pertuan Agong Tuanku Mizan Zainal Abidin bagi membantah Jawatankuasa Antara Agama untuk menyelesaikan pertikaian berkaitan agama diletakkan di bawah tanggungjawab Dr Koh kerana ia membabitkan soal agama Islam.

Mengulas pendapat Pengerusi Perkasa, Datuk Ibrahim Ali bahawa pelantikan bekas Ahli Parlimen Kota Bharu, Datuk Ilani Ishak sebagai pengerusi jawatankuasa itu juga tidak bertepatan, Muhyiddin berkata, Ilani mempunyai pengalaman dan peluang harus diberikan untuk beliau menerajui jawatankuasa itu.

"Ilani ada pengalaman, kita bagi dia peluang, wakil-wakil dari Majlis Fatwa Kebangsaan pun ada, dari Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) pun ada, saya tak fikir kita harus bimbang," katanya


Ayid>>> Satu kata usah bimbang dan satu kata membantah, kita sama-sama tengok nanti

1 comment:

norhalim mh said...

Apa pula pandangan PAS Perak?

follow on fb

share

Share |

BLOGGER PERAK

BLOG BLOG PANAS

BLOG PIMPINAN PAS/PR

BLOG MUSLIMAT

Blog Masjid

Blogroll

Archives

Related Posts with Thumbnails

Header bergerak