Wednesday, October 10, 2012

Gendang Perang: Inggeris Resident Tanah Melayu --Resident Malaysia Yahudi Apco


Inggeris Resident Tanah Melayu --Resident Malaysia Yahudi Apco

Melayu Tak Tahu Bersyukur Akan Hilang Kuasa- Satu statement yang menunjukkan rasa sayang yang mendalam terhadap bangsa melayu keseluruhannya. Dengar bunyi memang cantik... syahdu kalau makhluk melayu yang ngok ngek dengar. Sayu jika didengar oleh betina melayu bahlol.

Saya rasa sedih melihat bangsa sendiri tidak tahu bersyukur, begitu sekali mudah lupa, begitu sekali mudah dipengaruhi dan diperalat oleh orang lain sehingga sanggup memburukkan bangsa sendiri,” kata Dr Mahathir dalam Mingguan Malaysia, akhbar milik Umno.

Memang melayu umno terutama pemimpin umno memang buruk. Kalau tidak buruk masakan sanggup memperhamba bangsa sendiri. Majoriti rakyat Malaysia adalah melayu. Justeru itu majoriti pengguna di Malaysia adalah melayu. Apa yang parti melayu buat untuk bela melayu yang menjadi pengguna utama di Malaysia ini?

Kereta tempatan yang dijual kepada melayu adalah dua kali ganda lebih mahal daripada harga jual kepada pak arab dan orang british. Kereta luar negara pula dikenakan cukai melampau sampai orang melayu tak mampu beli.

Gula semasa dikuasai oleh cina tak berharga seperti sekarang. Cina mintak naik harga 20 sen kerajaan melayu tak approve. Bila kerajaan melayu ambil alih syarikat gula, gula naik sampai RM2.10. Nak lagiiiiiiii????Ha, baru beberapa hari gua tulis pasal gula, kerajaan melayu naikkan harga gula lagi.. wakaka

Minyak sebagai bahan api adalah punca segala kenaikan harga barang di Malaysia. Setiap kali harga minyak naik, harga barang akan turut naik. Kerajaan melayu gagal mengawal harga barang. Tidak ada kuasa atau tidak mahu, itu gua tak mau tau. Pokoknya kerajaan melayu gagal.

Sebagai negara pengeluar minyak, Malaysia adalah negara pengeluar minyak yang menjual minyak dengan harga paling mahal kepada rakyatnya. Negara OIC lain mengenakan antara RM0.35 -RM1.10 seliter. (berdasarkan maklumat King Jason di sebelah)

Rakyat Malaysia yang berpendapatan RM 3000 sebulan kena cukai tetapi rakyat asing yang berpendapatan RM8.8 billion setahun tak kena cukai selama 12 tahun. Sayang melayu palerr wotak lu... Wajarkah kalau gua p**ikan pemimpin-pemimpin kerajaan melayu ni?

Begitukah tanda kerajaan melayu membela melayu? Tak perlu dipertahankan. Kenyataan telah didedah. Kerajaan melayu tak pernah mahu berubah. Mendera rakyat Malaysia secara halus hingga mengakibatkan kehidupan rakyat terhimpit dan tersepit.

Dalam artikelnya lagi, Dr Mahathir memberi peringatan kepada orang Melayu agar tidak lupa diri hingga mereka dihina lagi seperti zaman British dahulu. 

Orang Melayu sudah lupa akan betapa hinanya mereka semasa dijajah dahulu." 

Apa bezanya melayu hari ini? Bukankah melayu hari ini juga hina.... hina dimata pemimpin melayu. melayu sering dilabel sebagai bangsa subsidi. Kepala hotak luorang. Sialllll!!!! Pemimpin melayu yang bedal 'subsidi'. Berbillion RM hilang kerana 'subsidi' terlarang - Baca lagi: http://wasukalu.blogspot.com/2012/09/tuduh-melayu-tak-besyukur-dr-m-pasti.html

1 comment:

Unknown said...

terima kasih tuan...

follow on fb

share

Share |

BLOGGER PERAK

BLOG BLOG PANAS

BLOG PIMPINAN PAS/PR

BLOG MUSLIMAT

Blog Masjid

Blogroll

Archives

Related Posts with Thumbnails

Header bergerak