Saturday, October 8, 2011

Zahid Hamidi akui Najib cedok Belanjawan Pakatan Rakyat?

Antara yang dicedok dari Belanjawan Pakatan Rakyat ialah pemberian insentif kepada wanita RM500 yang berpendapatan isi rumah kurang daripada RM3,000 dan bantuan pendidikan kepada anak sekolah rendah dan menengah.

Itupun secara kebetulan kata Zahid Hamidi..

Betullah tu.. secara kebetulan.. seperti juga 1Malaysia dikatakan sebagai idea Najib yang secara kebetulan kononnya menyamai 1Israel padahal penasihat datang dari Israel..


Bajet 2012: Hanya dua perkara menyerupai Buku Jingga

KOTA BHARU 8 Okt. — Menteri Pertahanan, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berkata, daripada beratus-ratus insentif untuk rakyat dalam Belanjawan 2012 dibentangkan semalam, hanya dua perkara sahaja yang kebetulan menyamai belanjawan Buku Jingga pembangkang.

Beliau berkata, perkara itu adalah pemberian insentif kepada wanita RM500 yang berpendapatan isi rumah kurang daripada RM3,000 dan bantuan pendidikan kepada anak sekolah rendah dan menengah.

Katanya, secara keseluruhan belanjawan tahun depan adalah lebih holistik untuk rakyat yang lebih berpijak di bumi nyata berbanding cadangan belanjawan pembangkang dalam Buku Jingga.

"Belanjawan 2012 yang dibentangkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak adalah lebih praktikal berbanding Buku Jingga pembangkang,” katanya kepada pemberita selepas merasmikan majlis penutup Taklimat Perdana, di Terminal Agrobisnes Negara (Teman) dekat sini, hari ini. — Bernama

Anaksaungai Derhaka

No comments:

follow on fb

share

Share |

BLOGGER PERAK

BLOG BLOG PANAS

BLOG PIMPINAN PAS/PR

BLOG MUSLIMAT

Blog Masjid

Blogroll

Archives

Related Posts with Thumbnails

Header bergerak