Wednesday, August 10, 2011

Juanda: Kami sudah beri Dr Uthman ‘cek terbuka’, harap jernihkan isu Wahab. Beliau perlu tunaikan sahaja

Dalam laporan kelmarin, Juanda berkata mesej surat balas Uthman menunjukkan pelawaan itu telah ditolak kerana ada banyak syarat, yang menjurus ke arah itu.


Kami sudah beri cek terbuka, kami (tetap) menanti kehadiran beliau.

Demikian respons Mufti Perlis Dr Juanda Jaya berhubung laporan terbaru semalam menyebut pendakwah bebas Dr. Muhammad Uthman El Muhammady tidak menolak pelawaan Juanda agar diadakan satu dialog ketika Ramadan berhubung isu “kesesatan” dan “keganasan” Arab Saudi, yang dikaitkan dengan fahaman Wahabi baru-baru ini.

“Kami sudah beri beliau peluang untuk menjelaskan pasal dakwaan beliau (tentang isu Wahabi) pada bulan Ramadan ini, masih ada masa... bila-bila sahaja. Ada lagi 21 hari (dalam bulan Ramadan). Saya berharap beliau akan datang dan memberikan penjelasan secara intelektual mengenai isu Wahabi,” kata Juanda (gambar) kepada The Malaysian Insider.

Menurut laporan semalam, Uthman dipetik berkata beliau mahu dialog yang disyorkan itu tetapi perlu diadakan secara tertutup.

“Saya tidak menolak untuk berdialog, tetapi saya mahu majlis itu diadakan secara tertutup dengan penganjuran daripada Kementerian Dalam Negeri (KDN),” kata beliau.

The Malaysian Insider(Baca Lagi)

No comments:

follow on fb

share

Share |

BLOGGER PERAK

BLOG BLOG PANAS

BLOG PIMPINAN PAS/PR

BLOG MUSLIMAT

Blog Masjid

Blogroll

Archives

Related Posts with Thumbnails

Header bergerak