Tuesday, September 1, 2009

DEPA TAKUT PRK KOTA SIPUTEH TAKUT JADI 8-1



SPR putuskan tidak ada kekosongan di Kota Seputeh
KUALA LUMPUR, 1 Sept: Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) memutuskan tidak ada kekosongan di Dun Kota Seputeh, Kedah walaupun Speaker Dun Kedah memohon pilihan raya diadakan di kawasan itu.

Speaker Dun Kedah, menghantar surat kepada SPR memaklumkan kekosongan di kerusi itu berikutan kegagalan Adunnya menghadiri dua kali sidang Dun secara berturut-turut.

Mengikut peraturan dalam Dun Kedah, mana-mana Adun yang gagal menghadiri sidang Dun dua sessi berturut-turut tanpa kebenaran dari Speaker akan hilang kerusinya.

Dalam ulasan spontannya, Naib Presiden PAS, Salahudin Ayub berkata, keputusan ini membayangkan sikap sebenar badan yang dikatakan bebas itu.

"Peraturan ini bukannya baru dan dibuat oleh kerajaan Pakatan Rakyat Kedah tetapi peraturan yang telah sedia ada. Nampaknya SPR lebih senang menafikan peraturan ini," kata Salahudin.

Bagaimanapun, Salahudin tidak terkejut dengan keputusan ini kerana Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyidin Yassin telah membayangkan tindakan yang perlu diambil oleh SPR sebelum ini.

AYID:>>>> SIKAP TULUS DAN IKHLAS SPR TERBUKTI KINI. DAH DUA KALI BERLAKU SURAT SPEAKER TAK LAKU. SEBELUM INI PERAK DAN KALI INI KEDAH PULAK, KALU KENA KAT ORANG BOLEH KAT KITA TIDAK. NAMPAKNYA SATU MALAYSIA RAAYAT DI DUNGGU KAN

1 comment:

Na'im Nikmat said...

SPR sememangnya tali barut atau boleh dipanggil anjing UBN,kekalahan didalam PRK 7kali berturut-turut cukup memalukan puak-puak UMNO,UMNO tidak mampu menerima referendum Rakyat lagi kerana jika UMNO bertanding dimana-mana PRK di Malaysia semestinya UMNO akan dikuburkan. 7 berbalas 1 sudah cukup membuktikan UMNO akan ke lubang kubur!!!

follow on fb

share

Share |

BLOGGER PERAK

BLOG BLOG PANAS

BLOG PIMPINAN PAS/PR

BLOG MUSLIMAT

Blog Masjid

Blogroll

Archives

Related Posts with Thumbnails

Header bergerak