Wednesday, August 19, 2009

Terkini Ekstremkah Nik Aziz?



Tuduhan ajaran Islam diamalkan Umno tidak membawa ke syurga keterlaluan

KUALA LUMPUR: Tokoh agama dan ahli akademik menyifatkan tuduhan terbaru Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat kononnya ajaran Islam yang diamalkan Umno tidak boleh membawa seseorang Muslim ke syurga sebagai keterlaluan dan tidak mencerminkan kewibawaannya sebagai ulama. Malah, ada yang berpendapat Menteri Besar Kelantan itu sudah berada pada tahap ekstrem serta boleh disamakan dengan kaum Khawarij pada zaman kegemilangan sejarah Islam. "
(Berita harian online)

Sebenarnya media dan puak puak umno tiada modal politik nak hentam TGNA...mungkin dah tak ada idea atau isu nak hentam Tok Guru maka isu agamalah yang dimainkan...nak hentam Tok Guru makan Rasuah mungkin tiada isu ,nak hentam tok guru buat harta langsung tiada, bagi projek dekat kroni dan anak pun tiada isu, nak kata tok guru kaki betina atau kaki enjoy jauh sekali ..jadi pendek cerita pemimpin umno dan media pengampu mereka tiada isu nak diputar terhadap Tok Guru, jadi isu atau kenyataan berunsur agama yang diucapkan berginilah yang dimainkan dan diputar belitkan dan didendangkan untuk kepentingan politik sempit mereka terutama menjelang setiap kali adakan pilihan raya tak kira kecil atau besar untuk meraih undi dari rakyat dengan memburukan TGNA . Itulah dia bila pemimpin Melayu serta akhbar pengampu yang jahil tentang agama, kemudian bercakap dan memesongkan keyataan TGNA hingga mengatakan masuk syurga atau neraka . Memang benar syurga neraka bukan urusan Nik Aziz ,tetapi kalau kita faham maksud apa yang di ucapkan oleh tok Guru benda ini tiada isu sebenarnya dan yang menjadi masalah bila puak2 dan juak2 yang tak faham atau mungkin ada yang faham tapi buat buat tak faham .

Ingatlah pesan Allah "apabila sesuatu masyarakat itu melantik pemimpin yang terdiri dpd orang2 yg fasik, jahat dan jahil maka tunggulah hari kehancurannya"

Disunting dari Info Malaysia

No comments:

follow on fb

share

Share |

BLOGGER PERAK

BLOG BLOG PANAS

BLOG PIMPINAN PAS/PR

BLOG MUSLIMAT

Blog Masjid

Blogroll

Archives

Related Posts with Thumbnails

Header bergerak