Thursday, August 6, 2009

Peristiwa Yang Dilihat Oleh Rasulullah s.a.w Semasa Mikraj



Posted by saidi

Semasa Rasulullah s.a.w dibawa mikraj dari Baitul Muqaddis ke Sidratul Muntaha maka Rasulullah s.a.w telah diperlihatkan dengan beberapa peristiwa antaranya ialah:

* Rasulullah s.a.w melihat wanita menangis susah hati, memanggil-manggil meminta belas kasian tetapi tiada orang yang membantunya, inilah balasan bagi wanita yang keluar berhias diri bukan untuk suaminya.

* Rasulullah s.a.w melihat yang tergantung dengan rambutnya dan otaknya mendidih seperti air mendidih di dalam periuk, inilah balasan bagi wanita yang tidak menutup kepala ( Tidak pakai tudung).

* Rasulullah s.a.w melihat wanita yang mukanya hitam dan ia memamah isi perutnya, inilah gambaran wanita yang menggunakan daya penarik untuk memikat lelaki yang bukan suaminya dan menarik lelaki untuk melakukan perkara haram.

* Rasulullah s.a.w melihat wanita yang kepalanya seperti kepala babi dan badanya seperti keldai dan menerima pelbagai siksa, inilah balasan bagi orang yang suka membuat fitnah,mengacum,bermusuh dengan jiran dan membuat dusta.

* Rasulullah s.a.w melihat lelaki dan perempuan yang ditarik kemaluannya kehadapan dan ke belakang dan dilontar dengan api neraka, ditarik dan dipukul hingga keluar api neraka dari badannya, inilah balasan bagi orang yang membesar diri, takabur kepada orang ramai.

* Rasulullah s.a.w melihat lelaki dan perempuan yang dimasukkan besi pembakar daging dari duburnya hingga keluar ke mulutnya, inilah balasan bagi orang yang suka fitnah,mencaci dan mengejek-ejek.

* Rasulullah s.a.w melihat wanita yang tergantung rambutnya di pohon Zaqum dan api neraka membakarnya, kering kecut dagingnya terbakar, inilah balasan bagi wanita yang meminum ubat untuk membunuh kandungannya.

* Rasulullah s.a.w melihat wanita yang dibelengu dengan api neraka, mulutnya terbuka luas dan keluar api neraka dari mulutnya inilah
balasan bagi wanita yang jadi penyanyi yang mati sebelum bertaubat.

* Rasulullah s.a.w melihat lelaki dan perempuan yang dimasukkan api ke dalam perutnya melalui duburnya lalu keluar ke mulutnya, inilah balasan bagi orang yang makan harta anak yatim.

* Rasulullah s.a.w melihat lelaki dan perempuan yang kepalanya terbenam dalam api neraka dan dituangkan air panas ke atas badannya, inilah balasan bagi orang yang menjadi batu api


Posted by saidi

No comments:

follow on fb

share

Share |

BLOGGER PERAK

BLOG BLOG PANAS

BLOG PIMPINAN PAS/PR

BLOG MUSLIMAT

Blog Masjid

Blogroll

Archives

Related Posts with Thumbnails

Header bergerak