Thursday, August 6, 2009

Krisis PAS-Ronnie: MB arah semua "tutup mulut"




PETALING JAYA: Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim telah mengarahkan semua pemimpin khususnya yang menduduki Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri (Exco) supaya 'tutup mulut' berhubung isu rampasan arak oleh Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA) dan desakan PAS agar Exco Kerajaan Tempatan, Ronnie Liu digugurkan.

mStar Online difahamkan Khalid memberikan arahan itu pada mesyuarat mingguan Exco tengah hari tadi.

Sumber-sumber memberitahu mStar Online bahawa arahan itu dikeluarkan bagi membolehkan beliau menemui semua pihak yang terbabit Jumaat ini dan mengelakkan isu semasa - dikatakan antara PAS-DAP - menjadi keruh dan tidak dapat dikawal.

"Menteri Besar bercadang untuk menemui semua pihak yang terbabit Jumaat ini bagi mencari jalan penyelesaian," kata sumber itu.

Khalid dijadual mengadakan sidang media susulan mesyuarat Exco kira-kira pukul 3 petang ini.

Semalam, PAS Selangor mendesak kerajaan negeri menukar Exco Kerajaan Tempatan sekarang iaitu Ronnie Liu ekoran campur tangan ahli-ahli politik dalam isu jual arak di negeri itu.

Parti komponen Pakatan Rakyat itu mahu Menteri Besar Selangor sendiri memegang jawatan itu ataupun diberikan kepada mana-mana pemimpin lain.

"PAS Selangor menggesa agar pemegang portfolio Pengerusi Jawatankuasa Tetap Kerajaan Tempatan dikaji semula atau ditukar berikutan dengan rentetan beberapa peristiwa sebelum ini.

No comments:

follow on fb

share

Share |

BLOGGER PERAK

BLOG BLOG PANAS

BLOG PIMPINAN PAS/PR

BLOG MUSLIMAT

Blog Masjid

Blogroll

Archives

Related Posts with Thumbnails

Header bergerak