Sunday, July 5, 2009

RAHSIA TENTANG KEHIDUPAN

Suatu hari Hassan al-Basri rahimahullah telah didatangi oleh seorang lelaki lalu bertanya beliau tentang rahsia ketenangan hidup beliau , lalu beliau memberi jawapan berikut:

1. Aku tahu bahawa rezki yang Allah tetapkan bagiku tidak akan diambil oleh orang lain, maka
hatiku menjadi tenang.

2. Aku tahu bahawa orang lain tidak akan dapat beramal untukku , maka aku sebukkan diriku
untuk melakukan amal kebajikanku.

3. Aku tahu bahawa Allah s.w.t sentiasa melihatku, maka aku malu untuk melakukan maksiat.

4. Aku tahu bahawa kematian sentiasa menantiku, maka aku persiapkan diriku dengan
bekalan untuk berjumpa dengan Tuhanku.

No comments:

follow on fb

share

Share |

BLOGGER PERAK

BLOG BLOG PANAS

BLOG PIMPINAN PAS/PR

BLOG MUSLIMAT

Blog Masjid

Blogroll

Archives

Related Posts with Thumbnails

Header bergerak