Thursday, December 12, 2013

Saifuddin: Saya juga kagumi Khomeini

Bukti yang didedahkan oleh Kementerian Dalam Negeri (KDN) berhubung dakwaan bahawa timbalan presiden PAS Mohamad Sabu seorang pengikut Syiah tidak meyakinkan bekas anggota kabinet Datuk Saifuddin Abdullah.
KDN hari ini antara lainnya membangkitkan bahawa Mohamad pernah menyatakan kekaguman ke atas kepemimpinan dan perjuangan revolusi Iran 1979 Imam Rhollah Khomeini.
Saifuddin dalam tulisan di Twitter berkata, beliau juga mengagumi Khomeini, dan juga tokoh revolusi lain seperti tokoh anti-apartheid Nelson Mandela, pemimpin gerila Bolivia Che Guevara, dan pejuang kebebasan India Mahatma Gandhi.
"Saya kagum Mandela, Che Guevara, Ghandi, Mother Theresa. Adakah bermakna saya Kristian, komunis, Hindu?
"Saya juga kagum Khomeini. Adakah saya Syiah?," tulisnya.
[Berita penuh menyusul]

1 comment:

JAKA said...

Mengkamgumi syiah khomeini hezbosyaitan sama la seperti mengkagumi Abu Jahal, Firaun, Iblis,George Bush dan musuh2 Islam yg lain.

Iblis adalah lebih hebat dn lebih patut dikagumi tetapi sebb dia musuh Allah maka tidak harus ada sedikit kekaguman pun terhadapnya.

Mereka tidak sama dgn Mandela, Lady Theresa Ghandi dll org hebat yg tidak memusuhi Islam.

Syiah anggap sunni kafir dan halal darah maruah dn harta benda mereka. Syiah kafirkan sahabat. Syiah kata Aishah rdha berzina.

Bkn syiah namanya kalau masih redha dgn sahabat yang 3 selain Ali rdh. Paling minimum syiah mesti berfahaman Ali rdh sepatutnya jadi khalifah pertama dn bukan Abu Bakar rdh.

Bukankah susunan khalifah2 itu adalah takdir Allah swt. Maka syiah sebenarnya menyangah takdir Allah swt.

Masih lagi kah nk kagum dgn khomeini? Kalau ye maka kena kagum dulu guru kepada khomeini iaitu iblis dan syaitan yang jauh lebih hebat dpd muridnya itu.

Masih mahu kagum kepada ajaran yang mengkafir sahabat dan menuduh ibu muslimin berzina? Anda bawalah fahaman ini dalam kubur nanti. Jawablah depan Allah.

Allah akan kagum heran dan kagum ke sebab anda pejuang parti Islam?

follow on fb

share

Share |

BLOGGER PERAK

BLOG BLOG PANAS

BLOG PIMPINAN PAS/PR

BLOG MUSLIMAT

Blog Masjid

Blogroll

Archives

Related Posts with Thumbnails

Header bergerak