Wednesday, March 7, 2012

Drama swasta Najib dan Sharizat: Meneruskan korupsi dlm Umno

Oleh Wong Choon Mei

Berita sudah keluar dari mulut tuan punya badan sendiri. Menteri Wanita Sharizat Jalil mengatakan terpulang pada Perdana Menteri Najib Razak untuk menentukan nasib beliau sebagai senator setelah tamat tempoh lantikannya bulan hadapan.

Para pemerhati melihat ini sebagai skrip biasa UMNO yang dijangka akan dituruti oleh kedua-dua pemimpin, penuh sentimental tanpa mengambil kira kepentingan negara, yang ingin menerukan kehidupan tanpa budaya korupsi yang di amalkan dan diteladani dengan terbaik sekali oleh Najib dan Sharizat dalam isu NFC yang bernilai RM250 juta.



Jelas sekali Najib tidak akan meneruskan perlantikan Sharizat sebagai senator, yang bermakna Sharizat akan kehilangan jawatannya dalam Kabinet. Sudah tentu Najib akan berterima kasih terhdap khdimat dan sumbangannya kepada negara, tetapi akan memberi alasan tekanan masyarakay dan bagaimana beliau tiada pilihan tetapi terpkasa mengambilkira kepentingan UMNO, tambahan pula pilihanraya umum ke 13 makin hampir.

Sharizat akan diketepikan secara berhemah, dengan penuh taat setia kepada Najib, walaupun telah dengan gighnya bertarung seperti harimau betina ketika berunding tentang jalan keluar untuk diri sendiri dan keluarganya. Samada beliau akan menarik diri dari jawatan ketua wanita UMNO,hal ini masih dalam perbincangan, sekurang-kurangnya, beliua mungkin dapat menjangkakan yang beliau akan tersingkir dalam pemilihan UMNO lewat tahun ini.

Drama biasa untuk memuaskan hati ahli UMNO

Yang menarik nya berkenaan skrip drama tersebut yang utamanya ialah ianya adalah kebiasaan dalam UMNO. Keduanya, ia menggambarkan Najib sebagai hero,walaupun pada hakikatnya hal ini adalah serangan luar kawalan terhadap Sharizat bagi menggantikan beliau dengan Menteri WP Raja Nong chik sebagai calon untuk kerusi Parlimen Lembah Pantai dalam pilihanraya umum ke 13.

Bagi Sharizat pula, ia dapat menyelamatkan beliau dari malu.Beliau tidak akan dimalukan dengan pemecatan, walaupun beliau mungkin akan berasa tak puas hati dengan Najib dan Nong Chik kerana di ambil kesempatan atas isu ini, beliau masih berjaya menyelamatkan diri melalui jalan keluar bagi diri nya dan keluarga beliau.

Baca lagi: http://www.detikdaily.net/v6/modules.php?name=News&file=article&sid=19571

No comments:

follow on fb

share

Share |

BLOGGER PERAK

BLOG BLOG PANAS

BLOG PIMPINAN PAS/PR

BLOG MUSLIMAT

Blog Masjid

Blogroll

Archives

Related Posts with Thumbnails

Header bergerak