Thursday, January 12, 2012

PERKASA Penang menggila lagi...

PERKASA Penang menggila lagi...


Sebelum itu.. Aku ingatkan UMNO Penang saja yang orang Melayu Penang dah tak minat nak joint.. rupa-rupanya PERKASA yang dikatakan sebagai kumpulan pendesak Melayu pun orang Melayu Penang tak mau joint..buktinya tengok gambar kat atas tu..


'Jentolak' PERKASA dihalang masuk pejabat KM

Anggota kumpulan pendesak Melayu, PERKASA, hari ini menghantar replika sebuah jentolak kepada Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng sebagai simbol dakwaan kerajaan negeri merobohkan rumah-rumah dan kawasan perniagaan masyarakat Melayu.

Kumpulan itu diketuai Ketua Wira Pulau Pinang Mohd Risuan Asudin yang membawa replika jentolak itu ke pejabat bangunan kerajaan negeri di tingkat 3, Komtar.

Antaranya, mereka membantah tindakan kerajaan negeri merobohkan sebuah bengkel motosikal di Jelutong pada tahun lalu, yang mana pemiliknya kebetulan adalah seorang ahli PERKASA.

Mereka, bagaimanapun, dihalang daripada memasuki pejabat Lim di tingkat 28. Pejabat Lim juga tidak melayan kumpulan itu yang sering-kali menimbulkan kekecohan di Pulau Pinang dengan tidak menghantar sebarang pegawai untuk menerima 'hadiah' berkenaan.

Kecewa dengan tindakan itu, anggota PERKASA melepak dan bersila di lantai, dengan harapan bahawa pintu pejabat ketua menteri akan dibuka tetapi sebaliknya pengawal mengunci mereka.

Kumpulan itu kemudian membidas Lim kerana didakwa tidak mahu berjumpa dengan rakyat dan menerima ‘hadiah’ mereka.

"Ia hanya replika, kenapa dia begitu takut?" soal Risuan, sebelum membuka sehelai kain merah yang digunakan untuk membalut replika itu.

Malaysiakini

Kredit; Anak Sungai Derhaka

3 comments:

Anonymous said...

macha... teh tarik wonnek...

Anonymous said...

dei tambi.. roti canai najib 1

Amuraria said...

DEY BADUA ! ITU 54 TAUN AMANO-BN PERINTAH BANYAK MELAYU LARI DOK SEBERANG TARAK JAGA DIA ORANG TAPI CAKAP PEMBELA MELAYU PEEEGEE DAA ! KAMPONG MELAYU BERAPA BANYAK SUDAH HILANG INI CILAKA PUNYA AMANO BIKIN KERJA LUU ORANG ADA TAU KAA ? JELUTUNG ADA LINGKOP SAPA PUNYA KERJA SEBELUM PR PERINTAH LAGI DAA ! BERAPA FULUS AMANO-BN ADA HARIA SAMA LU ORANG ? APA PUNYA TURR INDIA MUSLIM MENGAKU MELAYU NIH !PAKAI LA NAMA MIC KA KIMMA KAA !

follow on fb

share

Share |

BLOGGER PERAK

BLOG BLOG PANAS

BLOG PIMPINAN PAS/PR

BLOG MUSLIMAT

Blog Masjid

Blogroll

Archives

Related Posts with Thumbnails

Header bergerak