Friday, November 4, 2011

Laporan The West Australian sengaja dirancang?

KUALA LUMPUR 4 Nov: Pengerusi Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM), Badrul Hisham Shaharin mencetuskan kemungkinan media Australia dirancang menyiarkan laporan mengenai anak perempuan Datuk Seri Najib Razak.

Akhbar The West Australian baru-baru ini melaporkan anak perempuan perdana menteri itu berbelanja mewah sebanyak RM195,000 di David Jones- sebuah gedung membeli belah terkemuka di Perth, Australia.

Bagaimanapun akhbar itu membuat pembetulan hari ini dengan menyatakan anak perdana menteri itu tidak berada di lokasi membeli belah seperti dilaporkan, Isnin lalu.

“Perlu difikirkan ini mungkin boleh disifatkan kegagalan kempen media antarabangsa yang melibatkan wang yang banyak yang dibayar oleh kerajaan Malaysia, sesuatu yang amat tidak kena berlaku, Najib sendiri perlu melihat perkara ini.

“Kecualilah ia memang menjadi strategi permainan perang saraf baru di mana (Najib) rancang media (supaya) lapor salah dan kemudian media tersebut minta maaf dengan harapan memadam sekali isu besar,” tulis Chegu Bard dalam blognya.

Baca lagi (sini)

No comments:

follow on fb

share

Share |

BLOGGER PERAK

BLOG BLOG PANAS

BLOG PIMPINAN PAS/PR

BLOG MUSLIMAT

Blog Masjid

Blogroll

Archives

Related Posts with Thumbnails

Header bergerak