Sunday, March 27, 2011

‘Pinggul Fasha menggoda’

Mereka dikatakan berpakaian, kerana memang mereka itu melilitkan pakaian pada tubuhnya, tetapi pada hakikatnya pakaiannya itu tidak berfungsi menutup aurat, karena itu mereka dikatakan telanjang, karena pakaiannya terlalu tipis sehingga dapat memperlihatkan kulit tubuh, seperti kebanyakan pakaian perempuan sekarang ini. ( Al-Halal Wal Haram Fil Islam, Dr Yusof Al-Qaradawi)
‘Pinggul Fasha menggoda’

Dalam hadisnya yang diriwayatkan oleh Abu Hurairah, Rasulullah s.a.w. bersabda:

"Ada dua golongan dari ahli neraka yang belum pernah saya lihat keduanya itu:

(l) Kaum yang membawa cambuk seperti ekor sapi yang mereka pakai buat memukul orang (penguasa yang kejam);

(2) Perempuan-perempuan yang berpakaian tetapi telanjang, yang cenderung kepada perbuatan maksiat dan mencenderungkan orang lain kepada perbuatan maksiat , rambutnya sebesar punuk unta. Mereka ini tidak akan boleh masuk syurga, serta tidak dapat akan mencium bau syurga, padahal bau syurga itu tercium sejauh perjalanan demikian dan demikian ."
(Riwayat Muslim)

Hmetro

2 comments:

Juragan said...

kalau tengok rosmah lagi menggodam bkn menggoda dan seksa bukan seksi..kah3

1Crony said...

Di tahun 1993, ada suatu ceramah agama dari Tuan Guru Nik Abd Aziz Nik Mat mengenai nafsu lelaki terhadap wanita. Berbunyi lebih kurang begini> Kalau dah tak terkawal sangat nafsu terhadap seseorang wanita tersebut, maka kita kena ingatkan bahawa kemaluan (faraj) mereka itu adalah sama sahaja bentuknya, tak kira walau bagaimana cantik dan menawannya wanita tersebut, tiada bentuk lain (segitiga atau empat segi sama), oleh itu jangan mudah tergoda dengan nafsu yang tak terkawal dan keterlaluan ini. Nasihat inilah yang masih aku pakai dan salurkan kepada rakan-rakan sehingga kini atas berkat keikhlasan ilmu yang Tuan Guru sampaikan. Tapi itulah secebis nasihat yang amat berguna bagi makhluk yang berakal. Jika kurang tepat post ini tolong maafkan aku.

follow on fb

share

Share |

BLOGGER PERAK

BLOG BLOG PANAS

BLOG PIMPINAN PAS/PR

BLOG MUSLIMAT

Blog Masjid

Blogroll

Archives

Related Posts with Thumbnails

Header bergerak