Thursday, February 10, 2011

Jom debat jika berani


IPOH – Pemuda Pas Negeri mempelawa Pemuda UMNO Negeri berdebat dua isu yang sedang hangat diperkatakan iaitu isu pegang lilin dan ancak tiang seri.

Setiausaha Pemuda Pas Negeri, Dr Raja Ahmad Al-Hiss berkata, pelawaan itu dibuat bagi merungkai persoalan yang boleh mengelirukan akidah umat Islam khususnya di negeri ini.

Beliau berkata, pihaknya telah melihat taring tumpul Pemuda UMNO melalui ketuanya, Khairul Azwan Harun yang kelihatan berbisa dengan kenyataan menggunakan pelbagai istilah termasuk badut dan jalang politik kepada bekas Menteri Besar, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin.

“Kenyataan kesat seperti itu tidak sepatutnya keluar daripada Pemuda UMNO Perak dan jelas menunjukkan ketidakwibawaan mereka untuk berdepan dengan hujah-hujah bersandarkan al-Quran dan profesional.

“Mereka sepatutnya lebih matang untuk berdepan dengan musuh politik mereka dan bukan dengan menggunakan media semata-mata,” katanya dalam satu kenyataan kepada Sinar Harian.

Raja Ahmad berkata, berikutan itu, pihaknya mencabar Pemuda UMNO berani menerima pelawaan debat tidak seperti kepimpinan terdahulu yang sering memberikan alasan.

“Jangan memalukan anak muda bahawa semua kepimpinan UMNO tergolong dalam kumpulan tidak berani.

“Pemuda UMNO perlu membuktikan segala tohmahan yang mereka nyatakan selama ini benar belaka dan bukan hanya berkokok di hadapan media dan orang UMNO sahaja,” katanya.

Beliau belaka, penjelasan itu perlu dibuat di pentas umum bagi menyelamatkan akidah umat Islam yang terkeliru dengan isu yang dibangkitkan.

Semalam, Ketua Pemuda UMNO Negeri, Khairul Azwan Harun melabelkan Mohammad Nizar sebagai badut dan jalang politik kerana masih meneruskan pembohongan berhubung isu ancak melibatkan Menteri Besar, Datuk Seri Dr Zambri Abdul Kadir.

Khairul Azwan turut mendesak Timbalan Pesuruhjaya Pas Negeri itu supaya memberi jawapan terhadap isu memegang lilin yang dilakukan bersama pemimpin DAP bagi menghormati kematian Teo Beng Hock.SH

No comments:

follow on fb

share

Share |

BLOGGER PERAK

BLOG BLOG PANAS

BLOG PIMPINAN PAS/PR

BLOG MUSLIMAT

Blog Masjid

Blogroll

Archives

Related Posts with Thumbnails

Header bergerak