Thursday, January 20, 2011

Ugutan Bunuh MP Serdang Dikutuk Keras

TVS NEWS



SHAH ALAM 20 JAN: Ugutan bunuh yang diterima oleh Ahli Parlimen Serdang, Teo Nie Cheng semalam dikutuk sekeras-kerasnya kerana tindakan itu jelas hasil pemikiran yang begitu tertutup.

Dalam sidang media, Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad berkata demikian mengulas insiden di mana satu papan tanda dengan tulisan berunsur ugutan bunuh serta bangkai ayam dijumpai digantung di pintu masuk pejabat Nie Cheng.

"Inilah satu sikap yang hasil daripada pemikiran yang begitu tertutup dan 'bigoted' dalam Umno-Barisan Naional(BN). Saya pun tak faham kenapa boleh sampai begitu sekali dan kita mengutuk sekeras-kerasnya sikap yang seperti ini," kata beliau.

Beliau berkata, selama ini kesemua parti gabungan Pakatan Rakyat (PR) iaitu Parti Tindakan Demokrat (DAP), Parti Islam SeMalaysia (PAS) dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) hanya melaksanakan program-progran yang mendekatkan lagi kaum Melayu dengan bukan Melayu.

"Saya rasa apa yang diusahakan oleh DAP selama ini adalah untuk mendampingi masyarakat Islam khususnya dan usaha yang seperti ini sepatutnya dialu-alukan, bukan dikecam atau diserang oleh Umno-BN," kata beliau lagi.

Beliau seterusnya meminta kerajaan BN agar mengambil sikap tegas terhadap perbuatan ini dan mengambil tindakan ke atas mereka yang bertanggungjawab.

Katanya lagi, ini mungkin tindakan terdesak pihak tertentu yang berasa diancam dengan keharmonian antara kaum di Malaysia.

"Kerana saya rasa apa yang nak diwujudkan oleh mereka ialah tembok pemisah yang mereka telah bina dulu antara umat Islam dan bukan Islam, Melayu dan bukan Melayu, dan mereka nak kekalkan tembok ini," tegas beliau lagi.

Sumber

No comments:

follow on fb

share

Share |

BLOGGER PERAK

BLOG BLOG PANAS

BLOG PIMPINAN PAS/PR

BLOG MUSLIMAT

Blog Masjid

Blogroll

Archives

Related Posts with Thumbnails

Header bergerak