Tuesday, August 24, 2010

Ini lah GAMBAR rupa KHATIB yang sebut nama Lim Guan Eng dalam DOA...


Ini lah GAMBAR rupa IMAM yang sebut nama Lim Guan Eng dalam DOA...

TAIPING – Penggunaan nama Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng yang disebut dalam bacaan doa khutbah solat Jumaat di beberapa masjid sekitar Pulau Pinang bukan perkara baru.

Perkara itu disahkan khatib, Zakaria Ahmad yang mengakui bukan pertama kali beliau membaca doa tersebut tetapi ianya dilakukan sejak dua tahun yang lalu.

Menurutnya, doa yang disebut hanya menjuruskan supaya Allah memberikan hidayah kepada Guan Eng agar memeluk Islam.

“Tiada sebarang motif dalam khutbah berkenaan. Ramai yang salah faham terhadap isu ini dan mempolitikkannya sehingga menjadi berita hangat,” katanya kepada Sinar Harian, semalam.

Menurutnya, isu berkenaan tidak patut dipolitikkan dan menyifatkan kontroversi yang timbul sebagai mainan politik semata-mata.

"Saya terbuka dan bersedia menjawab serta menjelaskan perkara sebenar di sebalik isu hangat itu. Bagi meredakan keadaan ini, penjelasan di atas diharap dapat menerangkan perkara sebenar mengenai apa yang berlaku,” katanya.

Ada aku kesah dia nak sebut nama ape? Korang Jelous IMAM nih tak doa kan korang? Zahid lah paling bengang sekali sebab tak doakan dia!

Sumber: Era Pasca

1 comment:

UMNO bengong said...

Salam Ayid,
aku kenal khatib tu, adik Ustaz Idris Ahmad Ketua Penerangan PAS Pusat, dialah Ustaz Zakaria Ahmad. Kalau aku la kan, doakan aje Zahid tu cepat mampos

follow on fb

share

Share |

BLOGGER PERAK

BLOG BLOG PANAS

BLOG PIMPINAN PAS/PR

BLOG MUSLIMAT

Blog Masjid

Blogroll

Archives

Related Posts with Thumbnails

Header bergerak