Thursday, July 1, 2010

18SX Aurat - Cabaran Alamak Muda Umno ?


Terus bersangka baik. Setuju benar dengan usaha Alamak muda bawa slogan ISLAM FOR ALL. Usaha itu sangat murni. Adalah menjadi hasrat dan visi Alamak Muda untuk meng'ISLAM'kan semua ahli di dalam Umno sebelum meng'ALL'kan kepada yg lain. Ya..tugas yang bukan ringan. Bukan satu yg mudah beb, nak mengadap ahli Umno, kena pulak nak tarbiyyah ahli Puteri Umno..huh! 400 ribu ahli tu yeop! Kalau setakat 40 alamak, mampuih..! Kot ada yang tak sempat gulung kain pelikat..!!

Setuju sangat. Islam untuk semua. Alamak Muda pasti tidak akan mengeluarkan fatwa baru bila berdepan dengan situasi di atas, jangan pula kata.."ohh..RAMBUT WANITA BUKAN AURAT..' Rambut kan ker mahkota wanita. Alamak Reformis India pun kata macam tu. Lagipun Alfadhil Ustaz Astora Jabat pernah kata apa ? Dan itulah ijtihad sesat yg digunakan oleh mereka-mereka untuk nafikan dimana, katanya(Baca lagi disini)

Pemuda PAS Bt 8 Bendang Siam

1 comment:

joecharlie said...

Bagaimanapun setakat ini Nik Aziz berkata, beliau tidak nampak DAP secara terus-terang menolak dasar Islam yang diperjuangkan oleh Pas, cuma yang ada suara-suara sumbang beberapa kerat pemimpinnya dari luar.

Mengenai pengeluaran lesen minuman keras di negeri ini, beliau mengakui kerajaan negeri ada mengeluarkan lesen premis perniagaan untuk menjual minuman keras di kalangan bukan Islam di negeri ini.

"Kerajaan hanya mengurus atur lesen premis penjualan minuman arak kepada bukan Islam, tetapi tetap tidak membenarkan orang Islam minum minuman keras itu.

follow on fb

share

Share |

BLOGGER PERAK

BLOG BLOG PANAS

BLOG PIMPINAN PAS/PR

BLOG MUSLIMAT

Blog Masjid

Blogroll

Archives

Related Posts with Thumbnails

Header bergerak