Friday, February 5, 2010

Dr Zambry datang lagi bidas ADUN PR



IPOH – Menteri Besar, Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir membidas dan menyelar kritikan serta dakwaan tidak berasas yang dilontarkan terhadap beliau oleh Ahli-ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) dari Pakatan Rakyat (PR).


Menurutnya, beliau hanya mencadangkan sedikit sahaja kepada ADUN pembangkang itu, namun mereka tidak mampu bertahan, sedangkan terlalu banyak tohmahan kepadanya, tetapi masih mampu bersabar.


"Kata beliau, mengapa sekarang baru hendak membangkitkan mengenai bubar DUN, sedangkan pada masa PR menang dengan tipis dahulu enggan melaksanakannya. "

Ayid> Masa PR menang tak kan PR nak bubar DUN walaupun sikit. Sikit pun berhemah cara kemenangan nya ada pengadil dalam perlawanan. Nak ketawa juga dengan statement ini keke keke

Baca lagi

5 comments:

matkambing said...

kenyataan merapu oleh seorang mb bangang dan bengap!

Ayid said...

Syukran Matkambing, Itulah hakikatnya

kijang said...

itulah zambry, merapu sana sini yg dia tahu..zambry dah tidak ada idea sbnarnya, belit2 cakap mcm ular..

knapa nak cakap pasal dulu, memang betul PR menang tipis dulu sblm lanun zambry merampas perak tapi dengan cara bermaruah, tidak ada permainan kotor, rakyat seluruh negeri yg menentukan, spr pengadilnya, saksinya rakyat seluruh Malaysia..sbb itu rakyat thu siapa krjaan yg sah dan tidak sah. weh zambry, malululah dgn rakyat buat knyataan bodoh mcm ni..

kalau skarang memang betul kena bubar dun..krjaan zambry dahla tidak sah, rampasan mcm lanun, tidak menghormati dewan mulia ketika sdang dun. disini rakyat dapat menilai dan melihat sendiri bagaimana Umno mengambil alih krjaan yg sah dari PR.

mesti kita fikir knapa zambry keluar knyataan seperti ini, dia thu rakyat semua cakap tentang bubar dun, dalm internet isu bubar dun tersebar luas, pergilah mana2 dlm negeri perak kedai kopi, kedai runcit,masjid dan tempat2 lain mesti orang ramai bercakap bilalah menteri hantu itu nk bubar dun..zambry sudah takut sbnarnya dan xberani sbb itu buat knyataan merapu sana sini..dia tak fikir yg dia2 perampas,perompak hak keadilan rakyat perak..

Tetapi rakyat sekarang semakin pandai. Zaman dah berubah dunia dah maju.. tidak usahlah perbodohkan rakyat dgn knytaan merapu itu..yg pentin rakyat ingin melihat zambry dan kuncu2nya bubar segera dun di perak..selagi zambry merintah selagi itulah rakyat merana.. marilah kita semua berdoa semoga Allah selamatkan bumi perak ini dan memberi keadilan kpd datuk seri nizar dlm perbicaraan mahkamah 9hb ini..

Bai said...

Dimano Umno Kuat..Di situlah melayu merempat dan menjilat-jilat...hampehhh.

jebat_berani said...

salam ya sahabatku sekalian....

kenyataan terdesak Zambry nampaknya semakin menjadi-jadi...mempersoalkan mengapa PR tidak membubarkan DUN ketika menang tipis adalah sesuatu yang mengelikan hati hamba..

apakah "sikundeta" ini tidak boleh membezakan antara kerajaan yang menang tipis dengan kerajaan yang diperolehi secara haram...sampai begitu bengakah "sikundeta" ini??!!

kerajaan yang menag tipis dan yang diperolehi secara haram berbeza umpama langit dan bumi...satu yng mendpat restu rakyat..dan satu lagi diperolehi hasil mereka "memberi makan" "sikatak lompat"...apakah ada persamaan antara dua ini??

tapi apalah yang kita semua nak hairankan...um-no/be-end memang begini...apabila sesuatu itu memihak kepada mereka,mereka merasakan bahawa itu adalah perbuatan yang suci murni..tapi jika sebaliknya mereka akan mengatakan itu adalah perbuatan yang sangat-sangat tidak bermoral....

follow on fb

share

Share |

BLOGGER PERAK

BLOG BLOG PANAS

BLOG PIMPINAN PAS/PR

BLOG MUSLIMAT

Blog Masjid

Blogroll

Archives

Related Posts with Thumbnails

Header bergerak