Tuesday, February 16, 2010

ANAK DARA TAN SRI MUHYIDDIN PUN PANDAI MENYANYI





KEDUA-DUANYA baru berusia 24 tahun. Mereka bijak, mempunyai bakat menyanyi dan mencipta lagu sendiri serta memiliki pakej unik dalam memperkenalkan diri masing-masing.


Pendek kata, mereka boleh dikelaskan dalam kumpulan artis yang mantap disebabkan mempunyai latar belakang akademik tentang muzik yang mereka ceburi.


Disebabkan jaminan kredibiliti diri dan muzik yang dibawakan juga cukup tersendiri, mereka digandingkan pada Konsert Malam Nada Biru siri kedua, yang bakal berlangsung di Actors Studio, yang terletak di bahagian bumbung Lot 10, Kuala Lumpur, pada 27 dan 28 Februari ini.


Penerbit konsert tersebut, Atilia Harun percaya pertaruhan membawa dua penyanyi berbakat ini mampu memperkenalkan lebih muzik yang dibawakan masing-masing.


Kehebatan Yuna atau Yunalis Zarai sememangnya diketahui umum, tambahan pula lagu Dan Sebenarnya telah memperkenalkan Yuna kepada seluruh peminat muzik tempatan.


Apalagi setelah memenangi tempat kedua pada Anugerah Juara Lagu baru-baru ini, nama Yuna semakin kuat dan kukuh di persada dunia muzik tempatan.


Namun siapakah pula gerangan Najwa? Bukan anak calang-calang orang. Gadis ini sebenarnya anak kepada Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin.


Bukan mahu mengaitkan empunya diri dengan bapa tersayang, namun sebaliknya kemunculan Najwa itu adalah hasil daripada usahanya sendiri, selain memiliki bakat yang begitu mengagumkan.


Sedikit pun, tiada kata-kata riak yang diperkatakan mengenai latar belakang diri, sebaliknya Najwa bersikap merendah diri.


Baca lagi

2 comments:

Shahr Albatnani said...

bila ada org cakap yg Pembangkang kita TAK boleh guna badan kerajaan (hospital,Tandas dll berkaitan dgn kerajaan)

lalu ustaz pun menjawab dgn kiasan.

Sebuah masjid. ada imam, ada bilal, ada makmun.

ketika mesyuarat agong pemilihan JK baru..

bermula lah.....


sambungannya ada di www.paspengkalanrang.blogspot.com

Ayid said...
This comment has been removed by the author.

follow on fb

share

Share |

BLOGGER PERAK

BLOG BLOG PANAS

BLOG PIMPINAN PAS/PR

BLOG MUSLIMAT

Blog Masjid

Blogroll

Archives

Related Posts with Thumbnails

Header bergerak