Wednesday, January 27, 2010

KAMI LEBIH PANDAI URUS WANG MINYAK: NIK ABDUL AZIZ



KOTA BHARU - Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat membidas kenyataan sesetengah menteri Pusat yang menganggap Kerajaan Negeri tidak berkeupayaan mengurus wang royalti minyak.

Menurutnya, beliau lebih tahu keupayaan pentadbiran negeri yang bersih dari gejala rasuah dan mampu menguruskan wang hasil minyak negeri lebih baik berbanding dengan apa yang dilakukan Barisan Nasional (BN).

“Kami lebih pandai, jauh lebih pandai (dari BN). Kami tak ada rasuah, stadium dan masjid tidak pernah runtuh, yang menyebabkan runtuh itu kerana tidak pandai,” katanya hadir melawat ke Kolej Yayasan Islam Kelantan di sini, semalam.

Beliau mengulas kenyataan Timbalan Menteri Kewangan, Datuk Dr Awang Adek yang menyatakan Kerajaan Pusat tidak memberi wang royalti disebabkan bimbang cara pengurusan Kerajaan Pas Kelantan.

Ayid> Inilah yang ada kelebihan Negeri Kelantan, yang di pimpin oleh seorang ulama'

Read more



2 comments:

kijang said...

salam ayid..Betul kata Tok Guru..20 tahun Kelantan diperintah oleh Pas tidak ada pun bangunan runtuh, stadium runtuh, masjid runtuh...yg kita dngr pasal bngunan runtuh hanya di negeri yg diperintah oleh UMNO...Ini semua berkat Kerajaan Negeri yg tidak mengamalkan rasuah.. Klau wang royalti jatuh kpd UMNO di Kelantan, tak tahu lah apa yg runtuh, rasuah lebih lah lagi...Umnno hanya nampak duit sahaja, itu sbb kroni dia kaya raya.. kaya dengan ambil duit rakyat, akhirnya rakyat yg merana, negara huru hara. sbb itulah Krajaan Kelantan menuntut sangat duit royalti dgn Krjaan pusat, supaya kebajikan rakyat dan pembangunan di Negeri Kelantan ini dapat dikecapi oleh semua Rakyat Kelantan..

apis said...

husam musa kata umno perlu mati baru rasuah boleh setlle. wat r pelan apa pun, takkan selesai masalah rakyat kita.doa tok guru insyallah makbul..sbb tu najib takut.hahaha

follow on fb

share

Share |

BLOGGER PERAK

BLOG BLOG PANAS

BLOG PIMPINAN PAS/PR

BLOG MUSLIMAT

Blog Masjid

Blogroll

Archives

Related Posts with Thumbnails

Header bergerak