Thursday, December 31, 2009

Malang minimpa kelantan lagi



KOTA BHARU: Mahkamah Tinggi di sini, semalam memerintahkan kerajaan Kelantan membayar pampasan lebih RM800 juta kepada sebuah syarikat pembalakan kerana melanggar beberapa perjanjian yang dimeterai kedua-dua pihak.

Pampasan yang diumumkan Hakim Mahkamah Tinggi, Datuk Mohd Azman Hussin itu, dipercayai antara yang terbesar pernah diputuskan bagi kes saman sivil di negara ini.

Jumlah pampasan itu merangkumi lima jenis ganti rugi, termasuk RM560 juta bagi 30 peratus pemilikan syarikat itu dalam kawasan pembalakan seluas 112,000 hektar, ganti rugi khas (RM13.6 juta), bayaran gaji pekerja yang diberhentikan (RM1.74 juta), faedah lapan peratus sejak 2004 (RM240 juta) dan kos berjumlah RM200,000

Ayid: Kelantan menuntut hak nya dalam isu royalti minyak tidak menemui lagi jalan untuk penyelesaian. Lain yang di tuntut lain pulan yang terpaksa di bayar

Sumber

5 comments:

Tuk Kiyai said...

Salam tuan,
Kes ini adalah satu lagi "taik-taik" peninggalan umno semasa mereka memerintah kelantan dahulu. Sama seperti hutang yang telah dibayar oleh PAS kepada kerajaan Pusat dimana hutang tersebut adalah "taik" peninggalan umno semasa mereka memerintah kelantan sbelum tahun 1990.

Mohamadazhan.com said...

salam akhi,

ya Allah, ada dugaan lain pula yang datang...smga Tok Guru terus sabar tempuh cabaran baru ni...ni komplot jahat UMNO.

madbi said...

tu pasalla amno masa memerintah dia buat hutang banyak banyak, jadi sapa berani ambil alih pemerintahan mereka, kena la bayar hutang..... so kerajaan pakatan rakyat bila lagi nak buat hutang??? kalau boleh pelingkup apa yang ada, lebih dari amngok buat. jadi mereka x berani nak rampas dah!!!!!

anakmuaallaf said...

Salam Ayid,
Taik-taik tinggalan UMNO buat PAS.Tapi mereka tetap berkata "kamilah hanya satu-satu kerajaan dan parti yang pandai memerintah.Kami pandai ekonomi.Kami pandai mentadbir urus wang negara"
Juak-juak ni kena tangkap humban kedalam tasik Indah Water saja.Baru ada akai..nak tahu taik tu busuk atau seharum kasturi.

Anonymous said...

Assalamualaikum... jangan dibimbangkan tentang perkara ini.

Pemimpin-pemimpin dan rakyat negeri Kelantan adalah golongan yang bertakwa dan sentiasa pasrah kepadaNya. InsyaAllah, Allah akan memberi jalan penyelesaian yang tidak disangka-sangka.

follow on fb

share

Share |

BLOGGER PERAK

BLOG BLOG PANAS

BLOG PIMPINAN PAS/PR

BLOG MUSLIMAT

Blog Masjid

Blogroll

Archives

Related Posts with Thumbnails

Header bergerak