Sunday, March 13, 2011

Dr Mahathir - Kini Serang Orang Asli Pula - Orang Asli Tidak ada lebih Hak dari Melayu!



“Di Malaysia, Orang Asli adalah seperti rakyat negara (berkenaan) sebagaimana penduduk kaum lain. Mereka tidak pernah mendirikan negeri dan kerajaan sendiri,” kata Dr Mahathir dalam tulisan terbaru blognya, yang disiarkan semalam.

Ia tulisan terbaru sejak memoirnya dipasarkan mulai Selasa lalu.

KUALA LUMPUR, 11 Mac — Tun Dr Mahathir Mohamad berkata Orang Asli tidak ada lebih hak berbanding kaum Melayu untuk mendakwa Malaysia negara mereka kerana kaum pribumi itu tidak pernah mendirikan kerajaan dan negeri sendiri.

Bekas perdana menteri berkata tindakan memberi lebih hak kepada Orang Asli untuk mendakwa Malaysia adalah milik mereka sendiri mirip menyerahkan Amerika Syarikat, Australia dan New Zealand kepada Red Indian, Maori dan masyarakat asal negara masing-masing.

The Malaysian Insider

2 comments:

  1. INDIA MALBARI MARI KUTUK ORANG ASAL ?
    PODAAH !

    ReplyDelete
  2. Ada yg kena sumpit ni karang ...jaga sikit mulut Tun .. kut nak lebih lama hidup nak bantai TGNA@PAS.

    ho ho ho

    hanz

    ReplyDelete

Kalau boleh jangan la komen sebagai Anonymous, bagi yang tak reti caranya senang ja, klick kat 'v' yg dalam kotak sebelah kanan 'Select profile' lepas tu klick kat 'Name/URL' lepas tu isi la nama, URL tu tak isi pun takpa,lepas tu klik kat 'Continue' lepas tu lantak hangpa, kalau aku rasa tak sesuai aku padam... hak komen hak hangpa... hak nak siar hak AKU.. jadi kalau nak bagi komen hangpa keluaq.. KOMEN laa elok-elok... nak kutuk pon tak apa tapi jaga BUDI BAHASA... OK Pengkomen guna Anonymous akan di padam itu hak aku.